Mobilny Ursynów – prezentacja postulatów programowych

Mobilny Ursynów - prezentacja postulatów programowych

W sobotnie przedpołudnie kandydatki i kandydaci Otwartego Ursynowa Polska 2050 zaprezentowali swoje pomysły na poprawę mobilności na Ursynowie. Program obejmuje działania przede wszystkim w dwóch obszarach: transport zbiorowy oraz komunikacja rowerowa.

Konferencja prasowa prezentująca program dotyczący mobilności odbyła się w okolicach stacji metra Ursynów, w świetnie skomunikowanym miejscu, pokazującym, że na Ursynowie da się takie miejsca tworzyć. Są tu: stacja metra, zadaszone przystanki autobusowe z relacjami w kilku kierunkach, parking Parku i Jedź, przejazdy rowerowe na cały skrzyżowaniu, droga rowerowa (choć w tym zakresie występują akurat braki np. w kierunku Bartóka). Jest nawet jeden z niewielu ursynowskich fotoradarów, poprawiający istotnie zachowania kierowców.

Poniżej przedstawiamy główne postulaty komitetu Otwarty Ursynów Polska 2050 w zakresie mobilności miejskiej na Ursynowie:

Transport publiczny

  • Zwiększenie liczby kursów autobusowych (np. Puławska, Poleczki, Kłobucka).
  • Wiaty przystankowe na każdym przystanku (np. Migdałowa 02, 01, Lanciego 3 – przystanki na Lanciego, Stryjeńskich 03, Braci Wagów 01, Natolin Północny 03 (przy KEN) – wszystkie wzdłuż Płaskowickiej, przystanek koło urzędu, Zielony Ursynów, np. ul. Baletowa).
  • Zadaszenia stacji metra.
  • Korekta połączeń autobusowych (np. przywrócenie linii 195, dodatkowa linia obsługująca Kłobucką (w stronę Ursynowa), Poloneza, wydłużenie linii 239 w głąb Zielonego Ursynowa w stronę Baletowej).
  • Dwa nowe P+R (wjazd w Wilanów i Puławska).
  • Nowe przystanki (np. wzdłuż ul. Ciszewskiego – na wysokości wody oligoceńskiej).
  • Pętla autobusowa na ul. Kłobuckiej (od strony południowej).
  • Darmowy bilet dla uczniów szkół średnich i studentów.

Dla spraw związanych poprawą obsługi autobusowej w pierwszej kolejności powinny zostać przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami.

Infrastruktura rowerowa

  • Domknięcie” infrastruktury rowerowej, budowa tras rowerowych (Romera, Herbsta, Jastrzębowskiego, Surowieckiego, Bartóka, Poloneza, Gandhi, Kiedacza, Nugat, Wilczy Dół, Stryjeńskich, Ciszewskiego, Płaskowickiej przy POW).
  • Remont dróg rowerowych (ulice  Pileckiego, Poleczki, Rosoła, Ciszewskiego).
  • Zwiększenie liczby stacji Warszawskiego Roweru Publicznego Veturilo na Ursynowie (np. skrzyżowanie ul. Ciszewskiego i  al. KEN, ul. Rosoła i ul. Gandhi).